Aufsatz (Konferenz)

 

Betzing, J. H., Bartelheimer, C., Niemann, M., Berendes, C. I., & Beverungen, D. (2019). Quantifying the Impact of Geospatial Recommendations: A Field Experiment in High Street Retail. In Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems, Stockholm-Uppsala, Schweden.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Bartelheimer, C., Betzing, J. H., Berendes, I., & Beverungen, D. (2018). Designing Multi-sided Community Platforms for Local High Street Retail. In Proceedings of the 26th European Conference on Information Systems, Portsmouth, UK.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Berendes, C. I., Bartelheimer, C., Betzing, J. H., & Beverungen, D. (2018). Data-driven Customer Journey Mapping in Local High Streets: A Domain-specific Modeling Language. In Proceedings of the 39th International Conference on Information Systems, San Francisco, CA, USA.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Betzing, J. H. (2018). Beacon-based Customer Tracking across the High Street: Perspectives for Location-based Smart Services in Retail. In Proceedings of the 24th Americas Conference on Information Systems, New Orleans, LA, US.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Betzing, J. H., Beverungen, D., & Becker, J. (2018). Design Principles for Co-Creating Digital Customer Experience in High Street Retail. In Proceedings of the Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI 2018), Lüneburg, Deutschland, 2083–2094.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Betzing, J. H., Hoang, A.-Q. M., & Becker, J. (2018). In-store Technologies in the Retail Servicescape. In Proceedings of the Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI 2018), Lüneburg, Deutschland, 1671–1682.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Betzing, J. H., Niemann, M., Barann, B., Hoffmeister, B., & Becker, J. (2019). Mirroring E-service for Brick and Mortar Retail: An Assessment and Survey. In Proceedings of the 14. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI 2019), Siegen, Deutschland, 557–571.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Betzing, J. H., Niemann, M., & Berendes, C. I. (2019). Privacy-friendly User Location Tracking with Smart Devices: The BeaT Prototype. In Proceedings of the 14. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI 2019), Siegen, Deutschland, 1967–1971.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Wulfert, T., Betzing, J. H., & Becker, J. (2019). Eliciting Customer Preferences for Shopping Companion Apps: A Service Quality Approach. In Proceedings of the 14. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI 2019), Siegen, Deutschland, 1220–1234.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Aufsatz (Zeitschrift)

 

Betzing, J. H., Beverungen, D., Becker, J., Matzner, M., Schmitz, G., Bartelheimer, C., Berendes, I., Braun, M., Gadeib, A., von Hoffen, M., & Schallenberg, C. (2017). Interaktive, digitale Einkaufserlebnisse in Innenstädten. HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 54(5), 659–671.
Mehr Details BibTeX DOI

Betzing, J. H., Tietz, M., vom Brocke, J., & Becker, J. (2019). The impact of transparency on mobile privacy decision making. Electronic Markets, 2019. (In press)
Mehr Details BibTeX DOI

Buchbeitrag (Sammel-, Herausgeberband)

 

Becker, J., Betzing, J. H., von Hoffen, M., & Niemann, M. (2019). A Tale of Two Cities: How High Streets Can Prevail in the Digital Age. In Riemer, K., Schellhammer, S., & Meinert, M. (Eds.), Collaboration in the Digital Age — How Technology Enables Individuals, Teams and Businesses (pp. 291–307). Berlin, Heidelberg: Springer.
Mehr Details BibTeX DOI

Betzing, J. H., Beverungen, D., Becker, J., Matzner, M., Schmitz, G., Bartelheimer, C., Berendes, I., Braun, M., Gadeib, A., von Hoffen, M., & Schallenberg, C. (2019). Interaktive, digitale Einkaufserlebnisse in Innenstädten. In Robra-Bissantz, S., & Lattemann, C. (Eds.), Digital Customer Experience (pp. 109–121). Edition HMD. Wiesbaden: Springer Vieweg.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text DOI

Betzing, J. H., Beverungen, D., & Becker, J. (2019). Gestaltungsprinzipien für mobile, kontextbezogene Dienste zur Ko-Kreation digitaler Einkaufserlebnisse im Einzelhandel. In Robra-Bissantz, S., & Lattemann, C. (Eds.), Digital Customer Experience (pp. 123–138). Edition HMD. Wiesbaden: Springer Vieweg.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text DOI