2019

 

Buchbeitrag (Sammel-, Herausgeberband)

Betzing, J. H., Beverungen, D., Becker, J., Matzner, M., Schmitz, G., Bartelheimer, C., Berendes, I., Braun, M., Gadeib, A., von Hoffen, M., & Schallenberg, C. (2019). Interaktive, digitale Einkaufserlebnisse in Innenstädten. In Robra-Bissantz, S., & Lattemann, C. (Eds.), Digital Customer Experience (pp. 109–121). Edition HMD. Wiesbaden: Springer Vieweg.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Betzing, J. H., Beverungen, D., & Becker, J. (2019). Gestaltungsprinzipien für mobile, kontextbezogene Dienste zur Ko-Kreation digitaler Einkaufserlebnisse im Einzelhandel. In Robra-Bissantz, S., & Lattemann, C. (Eds.), Digital Customer Experience (pp. 123–138). Edition HMD. Wiesbaden: Springer Vieweg.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Becker, J., Betzing, J. H., von Hoffen, M., & Niemann, M. (2019). A Tale of Two Cities: How High Streets Can Prevail in the Digital Age. In Riemer, K., Schellhammer, S., & Meinert, M. (Eds.), Collaboration in the Digital Age — How Technology Enables Individuals, Teams and Businesses (pp. 291–307). Berlin, Heidelberg: Springer.
Mehr Details BibTeX

 

Aufsatz (Konferenz)

Wulfert, T., Betzing, J. H., & Becker, J. (2019). Eliciting Customer Preferences for Shopping Companion Apps: A Service Quality Approach. In Proceedings of the 14. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI 2019), Siegen, Deutschland. (Accepted)
Mehr Details BibTeX

Betzing, J. H., Niemann, M., & Berendes, C. I. (2019). Privacy-friendly User Location Tracking with Smart Devices: The BeaT Prototype. In Proceedings of the 14. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI 2019), Siegen, Deutschland. (Accepted)
Mehr Details BibTeX

Betzing, J. H., Niemann, M., Barann, B., Hoffmeister, B., & Becker, J. (2019). Mirroring E-service for Brick and Mortar Retail: An Assessment and Survey. In Proceedings of the 14. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI 2019), Siegen, Deutschland. (Accepted)
Mehr Details BibTeX

2018

 

Aufsatz (Konferenz)

Berendes, C. I., Bartelheimer, C., Betzing, J. H., & Beverungen, D. (2018). Data-driven Customer Journey Mapping in Local High Streets: A Domain-specific Modeling Language. In Proceedings of the 39th International Conference on Information Systems, San Francisco, CA, USA.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Betzing, J. H. (2018). Beacon-based Customer Tracking across the High Street: Perspectives for Location-based Smart Services in Retail. In Proceedings of the 24th Americas Conference on Information Systems, New Orleans, LA, US.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Bartelheimer, C., Betzing, J. H., Berendes, I., & Beverungen, D. (2018). Designing Multi-sided Community Platforms for Local High Street Retail. In Proceedings of the 26th European Conference on Information Systems, Portsmouth, UK.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Betzing, J. H., Hoang, A.-Q. M., & Becker, J. (2018). In-store Technologies in the Retail Servicescape. In Proceedings of the Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI 2018), Lüneburg, Deutschland, 1671–1682.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

Betzing, J. H., Beverungen, D., & Becker, J. (2018). Design Principles for Co-Creating Digital Customer Experience in High Street Retail. In Proceedings of the Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI 2018), Lüneburg, Deutschland, 2083–2094.
Mehr Details BibTeX Gesamter Text

2017

 

Aufsatz (Zeitschrift)

Betzing, J. H., Beverungen, D., Becker, J., Matzner, M., Schmitz, G., Bartelheimer, C., Berendes, I., Braun, M., Gadeib, A., von Hoffen, M., & Schallenberg, C. (2017). Interaktive, digitale Einkaufserlebnisse in Innenstädten. HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 54(5), 659–671.
Mehr Details BibTeX